неделя, 30 август 2009 г.

Сладкиш с царевично брашно и смокини



6 бр. смокини
1 ч.чаша царевично брашно
1/2 ч.чаша брашно
1 ч.лъжица бакпулвер
щипка сол
1 ч.чаша рикота или извара
1/3 ч.чаша топла вода
3/4 ч.чаша захар
1/2 ч.чаша мед
2 суп.лъжици олио
1 суп.лъжици кисело мляко/без връх/
кората на 1 лимон
2 яйца























Загряваме фурната на 180гр. Застиламе дъното на тор тена форна с пекарска хартия.
Смесваме царевичното брашно, брашното, солта и бакпулвера.
Отделно разбиваме до кремообразна смес рикотата/изварата и топлата вода, прибавяме захарта. меда, лимоновата кора и маслото. едно по едно прибавяме и яйцата.
Прибавяме брашнената смес. смесваме добре.
Изсипваме тестото в форната, отгоре нареждаме нарязаните на две или на четири смокини, натиснете хубаво да потънат.
Печете за 35-40 мни или до готовност като проверявате с клечка.
Извадете охладете и поръсете с пудра захар.

7 коментара:

Nanita каза...

Май вече ще трябва да направя нещо със смокини.Неустоими предложения и прекрасни снимки!Поздравления!
Спорна седмица и много усмивки!
Nanita

ghost13 каза...

Благодаря ти Нанита,
Лека и успешна седмица и на тебе!

Dimitrana S. каза...

Аууу... останаха ми очите! Чудесен сладкиш: и на външен вид, и на вкус, убедена съм! Ммм.. еххх :-)))

Поздрав сърдечен, Лати, с пожелание за все тъй вкусни, ведри и успешни дни!

ghost13 каза...

Благодаря ти Дими, винаги си много мила, :-) и много те ценя.
Целувки Лати!!!

Maria Miteva-Christou каза...

Сладкишът се получи чудесно, Петрина!!!
Благодаря ти за рецептата!
Бях си я записала преди време когато я видях във форума "Гответе с мен". Днес подготвям поста й в блога ми и се наложи да потърся линк към источника на рецептата и така ето ме тук - чак сега направих връзката, че всъщност Petrina или ghost13 - все за един и същи човек става въпрос :)))

Хубава, спорна и усмихната седмица от мен!

Maria Miteva-Christou каза...

Ааа, щях да забравя - със ванилов сладолед е прекрасно! То при тия 25-30 градуса дето е при нас.... :)

ghost13 каза...

МАРИЯ, не се и съмневам че с топка ванилов сладолед е супер :-)

Сърдечно благодаря !!!!