събота, 12 септември 2009 г.

Марокански питки с грис



300гр, брашно/ ако е необходимо и малко повече

100гр. грис

7 гр мая,суха

1-1/2 ч.лъжица сол

300мл. хладка вода




Разтворете маята с малко от хладката вода.
Смесете брашното, гриса и солта.
Направете кладенче и сипете шупналата мая.
Омесете меко еластично тесто, за около 8-10 мин.
Сложете тестото на набрашнена повърхност. Направете 3 топки и оставете за 1-2 часа за да удвои обема си.
Разточете на кръгли питки с дебелина 1 -1,5см.
Загрейте тигана може леко да го намаслите, сложете едната питка и печете, от едната страна докато се изпечете, обърнете от другата.
Охладете преди на поднесете.




6 коментара:

Maria каза...

Ох Лати как ги обичам тия питки, ако знаеш! Твоите изглеждат толкова примамливо! Добре, че току що станах от масата :-) Ама и ти днес си се разготвила...почини си малко. Аз от три дни отказвам да меся...немога да насмогна, те ядат повече хляб, аз няма да меся и пека всеки ден я. Да видим колко ще издържа. :-)) Хубав уикенд ти желая! Целувки

ghost13 каза...

Миме, и на мене са ми любими, а аз единствено с моя натоварен график успявам да се развихря през почивните ми дни, инъче през седмицата нещо набързо и без това се пребирам много късно :-), така че сега се се паднало да си угодим :-)
Лек и успешен уикенд!!!

Nanita каза...

Бива ли така да ни изкушаваш Лати?Тъкмо се бях зарекла няколко дена да не меся нищо.Дано не ги видят домашните,че....Ведър и спокоен уикенд!

ghost13 каза...

:-) ,Нанита, кой го каза та ти ме изкушаваш цяла седмица :-).....
Лек и прохладен уикенд!

eldivenlerim каза...

this pastry look so yummy, thanks for sharinhg;)
nice weekend;)

ghost13 каза...

Thank you eldivenlerim