събота, 10 юли 2010 г.

Солен кекс с кашкавал, розмарин и лимон






1 -1/4 чаена чаша брашно

½ чаена лъжица бакпулвер

¼ чаена лъжица сода

1 чаена лъжица сол

1 супена лъжица захар

2 яйца

¾ чаена чаша прясно мляко

½ чаена чаша зехтин/олио/





1супена лъжица нарязан на ситно розмарин

Кората на едн малък лимон

1 супена лъжица сок от лимон

1 чаена чаша настърган кашкавал/или друг вид твърдо сирене/

Щипка бял пипер

























Загряваме фурната на 180гр. Подготвяме си 22см продълговата форма. Смесваме брашното, солта, бакпулвера, содата, и захарта.Отделно смесваме яйцата, зехтина/олиото/ и прясното млякото. Прибавяме към течните съставки мокрите, смесваме добре.




Прибавяме розмарина, лимоновия сок, настърганата кора на лимона, кашкавала и пипера, разбъркваме с дървена лъжица или шпатула.

Печем за около 40 мин. или проверяваме с клечка , ако я изкарате суха значи кекса е готов.

3 коментара:

fedora каза...

Много обичам солени кексове, а твоето предложение е неустоимо апетитно, а предполагам и много ароматно.
Страхотни снимки правиш, Лати!

Слънчево и много синьо лято :)

Lety каза...

И аз съм любител на солените кексове, а тази рецепта много ми допадна. Нигока не ми е хрумвало да използвам розмарин точно по този начин и съм любопитна :)
Благодаря за рецептата!
А на снимките и аз отдавна се възхищавам...
Хубави летни дни!

ghost13 каза...

fedora, Lety БЛАГОДАРЯ ВИ МОМИЧЕТА!!!
МНОГО ВЪЗДУШНИ ЦЕЛУВКИ :-0